איך ללכת על עיצוב ממשק משתמש

איך ללכת על עיצוב ממשק משתמש

ישנם מספר שלבים המעורבים בעיצוב ממשק המשתמש. במאמר זה נסביר כיצד לבצע עיצוב ממשק משתמש ומה הופך עיצוב טוב. בנוסף, נבחן כמה מהטעויות הנפוצות ביותר בעיצוב ממשק המשתמש ונדון כיצד להימנע מהן. בסופו של דבר, נסיים עם כמה טיפים וטריקים ליצירת ממשק טוב. אז בואו נתחיל! ראשית, נגדיר את המונח.

מהו עיצוב ממשק משתמש?

מהו עיצוב ממשק משתמש? במילים פשוטות, זהו עיצוב הממשקים שמשתמשים משתמשים בהם כדי לקיים אינטראקציה עם תוכנות מחשב ואתרי אינטרנט. ממשקים אלה עשויים להיות מורכבים מכפתורים, גופנים, סמלים, תמונות, לוחות צבעים, פריסות ותגובות אינטראקציה. כל אחד מהאלמנטים הללו חייב להיות פונקציונלי ומאוזן היטב במסגרת העיצוב. זוהי תוצאה של התעסקות עם פקדי ממשק המשתמש שקובעת אם מוצר שמיש או לא.

עיצוב ממשק משתמש מושך ואינטואיטיבי יכול לתת לעסק שלך יתרון תחרותי בשוק. חוויית לקוח חיובית יכולה להוביל למכירות גבוהות יותר, מה שמוביל לרווחיות מוגברת. אם אתה יכול לפתח עיצוב ממשק משתמש ייחודי המשקף את ערכי המותג שלך, המוצר שלך יכול להפוך ליתרון תחרותי ייחודי. עם זאת, לא כל האתרים נוצרים שווים. להלן מספר טיפים להבלטת ממשק המשתמש שלך:

עקביות. חוויית המשתמש נוחות ונוחות הם מרכיבים מרכזיים בעיצוב ממשק משתמש טוב. מוצרי אפל ייעלו ממשקי משתמש פשוטים יותר לניווט מאשר המתחרים שלהם. חשוב גם שאלמנטים של ממשק המשתמש יעקבו אחר הנחות אנושיות הגיוניות. במילים אחרות, הממשק אמור להוביל לתוצאה הצפויה בעת הפעלת משימה. ובעוד חוויית המשתמש היא החלק החשוב ביותר של עיצוב ממשק המשתמש, זה גם חיוני כדי לשמור על עלויות נמוכות.

מהם השלבים בעיצוב ממשק המשתמש?

אחד הדברים החשובים ביותר עבור מעצבי ממשק המשתמש לעשות הוא להפוך את הממשק לאינטואיטיבי ככל האפשר. המשתמשים צריכים להיות מסוגלים להבין היכן הם נמצאים בתוך אתר או אפליקציה ומה יקרה אם ילחצו על כפתור. כדי להשיג זאת, מעצבי ממשק המשתמש מפיקים את המרב מרמזים חזותיים. משתמשים גם יהיו בעלי סיכוי גבוה יותר לעסוק במוצר אם הם יכולים לראות בקלות את הכיוון אליו הוא הולך.

למשתמשים צריכה להיות היכולת להתאים אישית את החוויות שלהם מבלי להרגיש שהם נאלצים לבצע פעולה מסוימת. הם צריכים להיות מסוגלים להיכנס ולצאת מכל מצב עם כמות מינימלית של מאמץ. באופן דומה, אינטראקציה עם המשתמש צריכה להיות אינטואיטיבית ככל האפשר ולא צריכה לדרוש מהמשתמש להקליד פקודות רכש מתוך התוכנה. יתר על כן, משתמשים צריכים להיות מסוגלים לבטל או להפריע אינטראקציה של המשתמש מבלי ללמוד מחדש את המשימה.

דוגמנות המערכת שלך והבנת המודל הנפשי של משתמש הקצה יכולה להיות מכריעה בתהליך העיצוב של חווית המשתמש. על ידי צילום צילומי מסך של רכיבים נוכחיים, אתה יכול לנתח חוסר עקביות ודפוסים. לאחר שאספת מספיק נתונים, תוכל להתחיל בתהליך העיצוב. להלן השלבים שיש לקחת בחשבון בעת שילוב ממשק חדש באפליקציה או באתר קיים. אתה יכול גם להתייעץ עם הצוות הטכני שלך כדי להבטיח שהעיצוב שלך עומד בתקני התעשייה.

מהו עיצוב ממשק משתמש טוב?

עיצוב ממשק משתמש טוב הוא לא על חזותיים חלקלקים או מיקומי כפתור. מדובר בהגדרת האופן שבו המוצר שלך מתקשר עם המשתמשים שלך. רוב המשתמשים אינם דואגים לארכיטקטורת תוכנה או לתהליכים עורפיים. הדאגה העיקרית שלהם היא איך להשיג את מה שהם רוצים בלי הרבה טרחה. ככזה, חשוב לחשוב על סוג האנשים שישתמשו במוצר שלך. שם נכנס עיצוב ממשק משתמש/ממשק משתמש טוב.

עקביות חשובה, הן מבחינה ויזואלית והן מבחינה התנהגותית. עקביות מאפשרת למשתמש להבין כיצד להשתמש ביישום מבלי לקרוא או לסרוק באמצעות חבורה של תיאורי כלים. זה מקל על הניווט בתפריטים וחוסך זמן. עקביות גם מאפשרת למשתמשים למצוא במהירות את מה שהם מחפשים. באופן דומה, המשתמשים לא יוסחו על ידי מידע רב, מה שהופך את היישום לקל יותר לשימוש.

ממשק משתמש טוב צריך להיות קל לניווט ולשלב פונקציונליות חדשה מבלי להתנגש עם העיצוב הקיים. ממשקים מפותלים קשים לשימוש וגורמים לעיצוב כולו להראות לא מושך. לעומת זאת, ממשק משתמש מעוצב יעקוב אחר סגנון פשוט ועקבי. זה יהפוך את הניווט בתוכנית למשב רוח ויגביר את מעורבות המשתמשים. אתה יכול גם להשתמש בתפריט המבורגר כממשק משתמש.